ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ – ΟΠΕΡΑ
Ποιητικό κείμενο: Γιάννης Σβώλος
Βασισμένο στο ομώνυμο «κοινωνικόν μυθιστόρημα» του Α. Παπαδιαμάντη
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Σκηνικά: Πέτρος Τουλούδης
Κοστούμια: Πέτρος Τουλούδης, Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Vinicio Cheli
Με υπέρτιτλους
– Φραγκογιαννού: Ειρήνη Τσιρακίδου (15, 17/4)
Τζούλια Σουγλάκου (16, 20/4)
– Μαρουσώ: Έλενα Κελεσίδη (15, 17/4)
Γεωργία Ηλιοπούλου (16, 20/4)
– Ιωάσαφ: Τάσος Αποστόλου
– Δελχαρώ: Μαριλένα Στριφτόμπολα (15, 17/4)
Ζωή Κάππου (16, 20/4)
– Γιάννης Περιβολάς: Κωστής Ρασιδάκης (15, 17/4)
Κωστής Μαυρογένης (16, 20/4)
– Γιαννού: Ινές Ζήκου (15, 17/4)
Ελένη Δάβου (16, 20/4)
– Μάνα Ξενούλας: Ευδοκία Χατζηιωάννου
– Αστυνόμος Α: Νίκος Στεφάνου (15, 17/4)
Δημήτρης Ναλμπάντης (16, 20/4)
– Ειρηνοδίκης: Βαγγέλης Μανιάτης (15, 17/4)
Νικόλαος Καραγκιαούρης (16, 20/4)
– Αστυνόμος Β/ Πάρεδρος: Δημήτρης Ναλμπάντης (15, 17/4)
Χαράλαμπος Βελισσάριος (16, 20/4)
– Kρινιώ: Νίκη Χαζιράκη (15, 17/4)
Ζένια Αρτζέντη (16, 20/4)
– Toύλα: Δήμητρα Κωτίδου (15, 17/4)
Εβίτα Χιώτη (16, 20/4)
– Μυρσούδα: Θεοδώρα Μπάκα (15, 17/4)
Μιράντα Μακρυνιώτη (16, 20/4)
– Γιατρός: Διονύσης Τσαντίνης
– Αμέρσα: Ινές Ζήκου (15, 17/4)
Ελένη Δάβου (16, 20/4)
– Κωνσταντής: Βαγγέλης Μανιάτης (15, 17/4)
Νικόλαος Καραγκιαούρης (16, 20/4)
Πολυφωνικό Σύνολο: Ειρήνη Δερέμπεη, Μαρία Μελαχροινού
Μάρθα Μαυροειδή, Ιωάννα Φόρτη
Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ*
Διεύθυνση Χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση Παιδικής Χορωδίας: Μάτα Κατσούλη
Μουσική διεύθυνση: Βασίλης Χριστόπουλος
* Η Παιδική Χορωδία συμμετέχει στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής της αποστολής
Ένας σημαντικός σταθμός για τη σύγχρονη ελληνική μουσική δημιουργία, μια ιστορική στιγμή για την ΕΛΣ. Μετά από πολλά χρόνια μια νέα όπερα Έλληνα συνθέτη ταράζει τα νερά. Η Φόνισσα του Γιώργου Κουμεντάκη, σημείωσε ιδιαίτερη καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία, μιας και σεβάστηκε την παπαδιαμαντική ψυχή και δημιούργησε έναν νέο μουσικό κόσμο για την αρχετυπική οπερατική ηρωίδα: τη Φραγκογιαννού.
Η δράση της όπερας ακολουθεί αυτήν του μυθιστορήματος, συμπυκνώνοντάς την στα ουσιώδη, δημιουργώντας ένα συγκλονιστικό ψυχογράφημα της Φραγκογιαννούς –ανάμεσα στη θεία και την ανθρώπινη δικαιοσύνη- με αναφορές στην ελληνική μουσική παράδοση. Μετά από ισχυρή απαίτηση του κοινού, η Φόνισσα θα αναμετρηθεί με το αναπόφευκτο ριζικό της, για τέσσερις παραστάσεις, στην περιστροφική σκηνή της Αίθουσας Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής, τον Μάρτιο του 2016.