Ένας διαφορετικός Σκαλκώτας
Από τη Νέα Υόρκη στο Βερολίνο και την Αθήνα του Μεσοπολέμου, η χορευτική τζαζ αφήνει έντονο το αποτύπωμά της στα πιανιστικά έργα συνθετών λόγιας μουσικής, και κυρίως του Νίκου Σκαλκώτα. Χοροί όπως το φοξ τροτ, το τάνγκο, το τσάρλεστον ανιχνεύονται στη μουσική του έλληνα συνθέτη, που δείχνει να ενδιαφέρεται για το πάντρεμα ετερόκλητων στοιχείων και αναφορών στο «νέο πιανιστικό του ύφος», χωρίς να αποκλείει κανένα μουσικό είδος από όσα αποτελούσαν το ηχητικό σύμπαν της εποχής του.
Το πρόγραμμα του ρεσιτάλ αρχίζει και τελειώνει με δύο πιανιστικές «καταστροφές», που μας κάνουν να χαμογελάμε με την υπερβολή και το χιούμορ τους: την Αυτοκτονία στο αεροπλάνο του Λήο Όρνσταϊν (1918 – Α΄Παγκόσμιος Πόλεμος) και την Καταστροφή στη ζούγκλα του Νίκου Σκαλκώτα (1940 – Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος).
Η Λορέντα Ράμου, πολύπλευρη καλλιτέχνις με απρόσμενες ερμηνείες και αντισυμβατική έκφραση, θεωρείται από τις πλέον εξειδικευμένες πιανίστριες σύγχρονης μουσικής της νεότερης γενιάς. Το ρεπερτόριό της εκτείνεται από τον Μπαχ και τον Μότσαρτ ως τον 21ο αιώνα, με έμφαση στην προβολή των σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας.