Το φετινό εικαστικό πρόγραμμα του annexM υπό τη διεύθυνση της Άννας Καφέτση ανοίγει την Πέμπτη 8 Ιουλίου στις 9 μ.μ. με τη νέα in situ δοκιμιακή περφόρμανς Το Φάντασμα της Ελευθερίας του Σπύρου Βραχωρίτη (δραματουργία-σκηνοθεσία), η οποία θα παρουσιαστεί για μία βραδιά στο Αίθριο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης:
«Ύστερα από πολλαπλές εκδοχές και όχι απλώς σκηνικές προσαρμογές, η Γυναίκα της Ζάκυθος του Διονυσίου Σολωμού σχεδιάστηκε ειδικά για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε συνδυασμό με το έργο Hypercalypsis του Ούγκο Φώσκολο στην ελληνική του απόδοση από τον Ανδρέα Μπελεζίνη (επιλεγμένα αποσπάσματα και εναλλακτικές στιλιστικές προσεγγίσεις καθώς και μουσικές αναφορές).
Παράλληλα, στο πλαίσιο της περφόρμανς, θα προβληθεί το βίντεο που δημιουργήθηκε στη βάση μιας υπόθεσης εργασίας σχετικά με την απόπειρα μεταγραφής ορισμένων κεφαλαίων της Γυναίκας της Ζάκυθος στους υπαίθριους χώρους που περιβάλλουν το Μέγαρο (Κήπος, Αίθριο, άξονας μεταξύ του αγάλματος του Ελευθερίου Βενιζέλου και του μνημείου Ίωνος Δραγούμη). Πρόσκρουση ή σύμπλευση;…».
«Οι απιστίες και η εμμονική σχέση του σκηνοθέτη με το πιο αινιγματικό σολωμικό κείμενο, σημειώνει η Άννα Καφέτση, ανάγονται στο μακρινό 1978 και στο πρώτο ερέθισμα που προκαλεί η οπτική επαφή με το ανορθόγραφο χειρογράφο της Γινεκός. Πώς θα μπορούσε να αναπαρασταθεί το μη αναπαραστάσιμο; Στο εφήμερο Αρχείο των αέναων σκηνοθετικών επαναλήψεων, δοκιμών και λοξών ανατροπών του αιρετικού δημιουργού δεν διασώζονται βεβαιότητες. Πλην μιας. Ο Βραχωρίτης είναι ξεκάθαρος στον αφορισμό του. Η Γινέκα του ποιητή δεν ξεκλειδώνει με αντικλείδια ή μαγικές επικλήσεις. Παραβιάζεται.
Αποσπασμένη από το ζωντανό σώμα της περφόρμανς, η πολιτική βιντεογραφία θα παρουσιαστεί σαν μια ακόμη ανοικτή εκδοχή στην έκθεση Marginalia που θα ακολουθήσει στον Κήπο (έναρξη 22/7), διευρύνοντας τον αλληγορικό της ορίζοντα», καταλήγει η επιμελήτρια της έκθεσης.
Στην περφόρμανς του Σπύρου Βραχωρίτη και στην έκθεση Marginalia θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγειονομικής προστασίας.