Συμμετέχουν
Lisa Gerrard, Μαρία Φαραντούρη
Edyta Krzemien σοπράνο
Konrad Mastylo πιάνο
Zbigniew Paleta βιολί
Νέα Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Μικτή Χορωδία «Νίκος Αστρινίδης»
«Η μουσική μου δεν είναι κλασική, όμως ταυτοχρόνως δεν είναι και μουσική ταινιών με τη στενή του όρου έννοια. Φτιάχνω δημιουργίες. Γράφω δημιουργική μουσική με την καρδιά. Όπως έλεγε ο Αριστοτέλης: Ζούμε με συναισθήματα, όχι με τις ώρες στο ηλιακό ρολόι. Θα έπρεπε να μετράμε το χρόνο με τους χτύπους της καρδιάς…»
Έτσι περιγράφει τη μουσική του ο σπουδαίος συνθέτης Ζμπίκνιου Πράισνερ, που έρχεται στην Αθήνα για να παρουσιάσει, στις 3 και στις 4 Νοεμβρίου, δύο εφ’ όλης της ύλης συναυλίες, στο Μέγαρο.
Οι συναυλίες αυτές θα περιέχουν όλες τις διάσημες μελωδίες από τις ταινίες που αγαπήσαμε, και αποσπάσματα από τη συνεργασία του με τη διεθνούς φήμης τραγουδίστρια Λίζα Γκέραρντ των Dead Can Dance. Η μυσταγωγική ατμόσφαιρα, η αψεγάδιαστη αισθητική και η μοναδική φωνή της Λίζας Γκέραρντ έρχονται να μας συστήσουν ερμηνείες από τα soundtracks ταινιών “Lies We Tell” και “Valley of Shadows” ( το οποίο έχει προταθεί και για το 2018 World soundtrack Public Choice Awards), όπως και απόσπασμα από το έργο «Ημερολόγια Ελπίδας» – βασισμένο στα ημερολόγια και τα ποιήματα των παιδιών θυμάτων του Ολοκαυτώματος.
Μια άλλη σπουδαία συμμετοχή είναι αυτή της μεγάλης ελληνίδας ερμηνεύτριας Μαρίας Φαραντούρη, που ο διεθνής Τύπος ονόμασε Μαρία Κάλλας του λαού (The Daily Telegraph), Joan Baez της Μεσογείου (Le Monde), ενώ χαρακτήρισε τη φωνή της δώρο των θεών του Ολύμπου (The Guardian). Η Μαρία Φαραντούρη θα ερμηνεύσει το σπουδαίο «Κοντσέρτο για την Ενωμένη Ευρώπη», τον «Ύμνο της Αγάπης» από την επιστολή του Απόστολου Παύλου προς Κορινθίους με την εκπληκτική φράση: «Η αγάπη πάντα στέργει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει…»
Ο ίδιος ο Preisner έχει πει χαρακτηριστικά:
“Θα είναι για μένα μια μεγάλη και αξέχαστη εμπειρία που θα συνεργαστώ με μία τόσο μεγάλη μορφή και ερμηνεύτρια του ελληνικού τραγουδιού, κάτι που ήταν άλλωστε και μεγάλη επιθυμία μου από παλιά.”
Στις δύο συναυλίες συμμετέχουν επίσης η σπουδαία σοπράνο Εντίτα Κρζεμιέν, ο διάσημος πιανίστας Κοντράντ Μαστίλο, ο εξαιρετικός βιολιστής Ζμπίκνιου Παλέτα αλλά και η Νέα Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (διδασκαλία, προετοιμασία Καμπάνης Σαμαράς) και η Μικτή Χορωδία «Νίκος Αστρινίδης» (διδασκαλία, προετοιμασία Βασιλική Κατσούκα- Σαμαρά).
Μελωδίες όπως το «Lacrimosa», «Concerto in e minor», «Tango», «Requiem for my friend» «To Know» αλλά και τόσα άλλα αγαπημένα μουσικά θέματα του Πράισνερ θα ακουστούν, για να μας θυμίσουν την ανυπέρβλητη αξία της μουσικής που μιλάει στην ψυχή μας.
Έχει υπογράψει τη μουσική σε πάνω από 40 ταινίες, κατά κύριο λόγο ευρωπαίων σκηνοθετών. Τον γνωρίσαμε κυρίως μέσα από τη δουλειά του για την ταινία του Κριστόφ Κισλόφσκι Η διπλή ζωή της Βερόνικας, όταν με το ψευδώνυμο Βαν ντε Μπαντεμάγερ υπέγραφε ένα από τα ομορφότερα κινηματογραφικά θέματα όπως είναι το «Concerto in e minor, Version 1798». Ο Ζμπίγκνιου Πράισνερ έκτοτε έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των κινηματογραφόφιλων, και όχι μόνο, με τις περίφημες συνεργασίες του και στις άλλες ταινίες του Κισλόφσκι (Ο δεκάλογος, Μικρή ιστορία για ένα φόνο, Τα τρία χρώματα: Μπλε, Λευκό, Κόκκινο), καθώς και σε ταινίες άλλων σημαντικών σκηνοθετών, όπως το Europa Europa της Ανιέσκα Χόλαντ, το Μοιραίο πάθος του Λουί Μαλ, το Όταν ένας άντρας αγαπά μια γυναίκα του Λούις Μαντόκι καθώς και το Κουαρτέτο σε τέσσερις κινήσεις της Λουκίας Ρικάκη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ηχογραφήσεις της μουσικής του Πράισνερ για τον κινηματογράφο έχουν κάνει ρεκόρ πωλήσεων: η Διπλή ζωή της Βερόνικας έχει πουλήσει πάνω από 300.000 CD, ενώ η τριλογία Τα τρία χρώματα έχει ξεπεράσει τις 700.000 αντίτυπα. Έχει βραβευθεί για τις συνθέσεις του για τον κινηματογράφο με την Αργυρή Άρκτο (Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου), δύο βραβεία César (Γαλλική Ακαδημία Κινηματογράφου) και έχει λάβει τρεις συνεχόμενες μνείες ως «o καλύτερος συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής» από την Ένωση Κριτικών του Λος Άντζελες. Είναι επίτιμο μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Διοργάνωση: WE PRODUCTION